اختلالات متابولیکی کلسیم یکی از دلایل اصلی بروز پوکی استخوان است ، با توجه به اینکه تا حد زیادی تأمین محیط قلیایی بدنمان با جذب کلسیم و منیزیم از استخوان ها و دند ان ها جبران می شود ، آب یونیزه قلیایی به دلیل دارا بودن عناصر حیاتی فو ق کمک بسیار زیادی به کاهش بیماری پوکی استخوان می کند . همچنین بدلیل افزایش گردش خون در این نواحی ، آب قلیایی قادر خواهد بود که التهابات و دردها را کنترل نماید .

پوکی استخوان (استئوپروز) : (Osteoporosis)


پوکی استخوان، بیماری خاموش یا بیماری (بی سر و صدا) نامیده می شود، چرا که در آن، استخوان ها بدون هیچ علامتی پوک می شود و وقتی علائم درد و شکستگی بروز پیدا می کند که بیماری در مرحله پیشرفته  است.


پوکی استخوان


پوکی استخوان به طور معمول در دهه ی شصت عمر تشخیص داده می شود، با اینکه اغلب از پانزده تا بیست سال قبیل در بدن شروع شده است. این بیماری در هر دو جنس و در همه گروه های جمعیتی دیده می شود. گویا تراکم کلی استخوان کاهش می یابد. به نظر می رسد سرعت تحلیل رفتن استخوان از سرعت تشکیل استخوان فراتر می رود. در نتیجه، استحکام و حجم استخوان شروع به کاهش می کند. هیچ کس نمی داند که چرا وقتی پیر می شویم پوکی استخوان به وجود می آید.


برای نشان دادن ارتباط بین پوکی استخوان و کم آبی، باید نحوه تشکیل استخوان بدن انسان را بدانیم...


به عنوان مثال، و بسته به موجود بودن مواد خام در محل ساخت یک بنا، با استفاده از بتن برای ساخت اسکلت ساختمان، عملی ترین، بادوام ترین و اقتصادی ترین روش به نظر می رسد. اگر ماسه و شن و سیمان در منطقه تولید شود، آب تنها ماده ی ضروری دیگر برای مخلوط کردن این اجزا و میله های فولادی در هم بافته است، که به عنوان بافته های درونی برای نگه داشتن سیمان عمل می کنند و نیز سختی و استحکام لازم را برای هر ساختمان مقاومی فراهم می آورند. درست همین قاعده در ساخت استخوان های اسکلتی کاربرد دارد.
معماری استخوان متراکم، انبوهی از تارهای کلاژنی در هم بافته را به کار می برد. تارهای منفرد در کنار هم تثبیت می شوند و در یک بند سه لایه به هم بافته می شوند. بندهای در هم تنیده در کنار هم چیده می شوند و یکدیگر را سر جای خود نگه می دارند. به نظر می رسد این ساختارهای طناب مانند کلفت تر حالا به گونه ای در هم بافته می شوند که «مناطق گود» یا شکاف ها برای رسوب تعدادی از کریستال های کلسیم و سدیم به وجود می آیند. در حالی که تارهای کلاژنی کش مانند داربستی درونی برای کلسیم فراهم می کنند، خود کلسیم استحکام لازم را برای استخوان جهت تحمل به وجود می آورد. همچنین، مقدار زیادی از 24% رسوب سدیم در بدن – همراه با مواد معدنی دیگر، مانند منیزیم، که در مایع برون سلولی حل می شوند – به شکل کریستال در استخوان ها ذخیره می شود. بنابراین، تشکیل استخوان به کلسیم، سدیم و در اندازه ای کمتر، به سایر رسوب های معدنی وابسته است.
حالا که درباره سدیم بحث می کنیم، باید واقعیت مهمی را دریابیم. سدیم وکلرید یا بی کربنات «متصل» آن 90% همه مواد جامد حل شده در مایع پیرامون سلول های بدن را تشکیل می دهد. بنابراین، سدیم مهم ترین جزء برای حفظ حجم مایع برون سلولی است. 24% از کل سدیم بدن گویا به شکل جامد و کریستالی است که به طور عمده در استخوان ها ذخیره می شود. باید پذیرفت که سدیم ذخیره شده در استخوان، در همان حال که برای کریستالی کردن استخوان به کار می رود و باعث سختی آن می شود، ذخایر سدیم بدن را نیز تشکیل می دهد. بنابراین سدیم به دلیل ویژگی های خاص خودش به کارکردی مهم در فرایند تشکیل استخوان کمک می کند. حالا به نقش سدیم در استخوان سازی پی بردیم. کمبود این ماده در بدن ممکن است عاملی کمک کننده در ایجاد پوکی استخوان باشد. رژیم غذایی بدون سدیم و مصرف طولانی مدت مواد ادرارآور ممکن است عاملی موثر در ایجاد پوکی استخوان باشد.
رشته های کلاژن از اسیدهای آمینه ای ساخته می شوند که به شکل طولی به یکدیگر متصل هستند. به نظر می رسد مخزن اسید آمینه ی بدن، ساخت این رشته ها را تنظیم می کند. اگر این تارهای رشته ای در عمق رسوب های کلسیم جای گرفته باشند، از تجزیه شدن به وسیله آنزیم ها محافظت می شوند. به محض برداشته شدن کلسیم از طرف رشته ها، تجزیه آنزیمی آن ها و ورود دوباره اجزای اسید آمینه ای آنها به مخزن اسیدهای آمینه امکانپذیر می شود. بدن باید به این روش بین ساخت استخوان و تجزیه آن تعادل برقرار کند. به هم خوردن تعادل در جهت هر یک از این دو حالت تعیین می کند که استخوان ضخیم تر و محکم تر خواهد شد یا ضعیف تر و سبک تر.


انحلال و جذب استخوان چگونه رخ می دهد؟ چه ارتباطی با کم آبی دارد؟


عوامل متفاوت زیادی در رساندن انحلال و جذب استخوان به نقطه ایجاد استخوان نقش دارند. ما در اینجا به وضعیت های گوناگونی که انحلال و جذب استخوان را در پی دارند، نخواهیم پرداخت. در اینجا بر رابطه مستقیم احتمال کم آبی با پوکی استخوان متمرکز خواهیم شد. به یاد داشته باشید که به طور طبیعی بین آشکار شدن فرایند بیماری و عواملی آغازگر که آن فرایند را شروع کردند، فاصله زمانی وجود دارد. در مورد شروع کم آبی مزمن و پیامد آن، یعنی پوکی استخوان، عقیده ما براین است که چه بسا فاصله ای یک تا سه دهه ای وجود داشته باشد.
از دست دادن بسیار تدریجی احساس تشنگی – علت اصلی ایجاد کم آبی مزمن- پس از دهه سوم عمر شروع می شود، در حالی که تثبیت پوکی استخوان به طور عمده در دهه ششم عمر دیده می شود. بنابراین به هم خوردن تعادل به نفع انحلال و جذب تدریجی و تازه شروع شده استخوان طی سال های بسیار تثبیت می شود. عدم تحرک و کار نکشیدن از ساختار استخوان بر سرعت پوکی استخوان می افزاید، در حالی که فعالیت بدنی و استفاده کامل از استخوان ها به فرونشستن رسوب های کلسیم و محکم تر شدن اسکلت استخوان ها کمک می کند.
یکی از عوامل اصلی در ایجاد پوکی استخوان، فرایند تجزیه بافت استخوان است که پروستاگلاندین (PGEE) موجب آن می شود. همانطور که می دانیم، PGE زیردستی است که به طور معمول به فرمان انتقال دهنده عصبی هیستامین فعال می شود. مغز استخوان ماستوسیت های فراوانی دارد که هیستامین تولید می کند.
نتیجه فعال سازی PGE به وسیله هیستامین، بهره برداری از ذخایر کلسیم از طریق تجزیه استخوان (تخریب استخوان) و برداشت کلسیم از لایه های استخوانی است. برداشت کلسیم، کلاژن را در معرض تجزیه نهایی قرار می دهد. به این ترتیب، کم آبی بدن که هیستامین را به فعالیت وا می دارد، پوکی استخوان را در ساختارهای استخوانی بدن در پی خواهد داشت. پوکی استخوان نتیجه منفی به هم خوردن تعادل بین سرعت تشکیل استخوان و تخریب استخوان است.
تنها راه برای از کار انداختن هیستامین و پیشگیری از انحلال و جذب استخوان که با کم آبی مرتبط است، افزایش مصرف آب سالم روزانه به هشت لیوان با گنجایش 225 گرم (روی هم رفته 1800 گرم) است. باید به اندازه کافی ورزش هم بکنید تا تعادل را به نفع استخوان سازی بر هم بزنید. البته ورزش تأثیرات سودمند دیگری هم دارد. نه فقط باعث محکم تر شدن خود استخوان می شود، بلکه به جریان بهتر خون هم کمک می کند – بستر مویرگی گسترده تری به وجود می آورد و مخزن خون بزرگتری می سازد که وقتی بدن به آب و مواد خام بیشتری نیاز پیدا می کند، از آن بهره می گیرد. به همین دلیل است که اشخاص ورزشکار می توانند سختی ها و فشارها را با عوارض زیانبار کمتری تحمل کنند. رژیم غذایی مناسب و دارای پروتئین متعادل نیز برای حفظ ذخایر اسید آمینه که در نهایت سرعت تولید رشته های کلاژنی گوناگون را تعیین می کند، ضروری است.
مطابق آمار موجود، متوسط تراکم استخوان افراد سالم کشور ما در مقایسه با افراد ژاپنی حدود 3/9 دهم درصد بالاتر و 4/6 دهم از امریکا کمتر است. 47 درصد زنان و44 درصد مردان بالای 50 سال در ایران دچار کمبود تراکم استخوان هستند.
پروفسور Rei takahashi از دانشکده پزشکی کیتو ژاپن در مطالعات خود نشان داد که اختلالات متابولیکی کلسیم یکی از دلایل اصلی بروز پوکی استخوان است، با توجه به اینکه تا حد زیادی تأمین محیط قلیایی بدنمان با جذب کلسیم و منیزیم از استخوان ها و دندان ها جبران می شود، آب یونیزه قلیایی به دلیل دارا بودن عناصر حیاتی فوق کمک بسیار زیادی به کاهش بیماری پوکی استخوان می کند. همچنین بدلیل افزایش گردش خون، آب قلیایی قادر خواهد بود که التهابات و دردهای مفاصل را بهبود بخشد. و هرچه گردش خون در این نواحی بهتر جریان پیدا کند، التهابات کنترل می گردد.


آیا می دانید که شیوع این بیماری در زنان 4 برابر مردان است و توده استخوان هر فرد معمولاً در سن 30 تا 35 سالگی به بیشترین حد خود می رسد؟

پس هنوز وقت دارید با نوشیدن آب یونیزه قلیایی از پوکی استخوان پیشگیری کنید

blood cancer dep
diabet diges fibro
heart high kidny
kise sa loss migre
ms poki skin
women yobo aler

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به irankangenwater.com می‌باشد.

telegram app icon 2icon email icon clip art at clker com vector qafaq e mail icon trace 0
www.kangenwater.vip

Go to top