تقسیم و تولید غیر طبیعی سلول هاست که می تواند در بدن گسترش یابد. تصور می شود کارسینوژنز، ریشه یا تکامل سرطان فرآیند بیولوژیک چند مرحله ای باشد که بصورت مداوم پیشرفت می کند ولی اغلب در سه مرحله پیشرونده ی : شروع، پیشرفت و گسترش پیشرفته توضیح داده می شود.

سرطان ، تقسیم و تولید غیر طبیعی سلول  هاست که می  تو اند در بدن گسترش یا بد . حدود یک سوم مرگ و میرهای ناشی از سرطان مرتبط با تغذیه ، بی تحرکی، عد م مصرف مایعات ، اضافه وزن ، مصرف ا لکل و یک سوم دیگر را مربوط به استعمال دخانیات و سیگا ر دانست . یکی از عوامل اصلی بوجود آمدن سرطان را رادیکال های آزاد می دانند به این علت که تنها عواملی هستند که   انسان حمله  ور شده و باعث شوند سلول بیمار گردد . آب یونیزه پس از مرحله  یونیزاسیون خاصیت  آنتی اکسید ان بسیا ر قوی دارد که می تواند از تخریب بی وقفه سلول ها توسط  رادیکال های آزاد جلوگیری کند.مرحله شروع : شامل تغییر شکل سلولهای تولید شده در اثر واکنش مواد شیمیایی رادیوتراپی یا ویروس ها با DNA سلولی می باشد.
طی مرحله پیشرفت، سلول های تغییر شکل یافته، تکثیر یافته و از مکانیسم های محافظ بدن در برابر رشد و گسترش چنین سلول هائی فرار می نمایند، از این به بعد مرحله ی گسترش رخ می دهد مرحله ای که طی آن سلول های تومور تجمع یافته و رشد می کنند. تا جائی که نهایتاً به فئوپلاسم بدخیم یا تومور با توان هجوم به بافت تبدیل می گردد که می تواند نهایتاً به بافت ها و ارگان های دورتر گسترش یابد این فرآیند را متاستاز گویند.
الگوهای سرطان کودکان و بزرگسالان متفاوت است. در اوایل زندگی مغز سیستم عصبی، استخوان ها، عضلات و بافت های پیوندی هنوز در حال رشد هستند لذا در کودکان، ضایعات سرطانی این بافت ها بیش از بزرگسالان دیده می شود لوسمی و لنفومها که تومورهای سیستم ایمنی هستند هم در کودکان و هم در بزرگسالان رخ می دهد.
انجمن سرطان امریکا (ACS) معتقد است که خطر گسترش سرطان در تمام عمر در امریکا اندکی کمتر از یک نفر در هر دو مرد و اندکی بیش از یک زن در هر سه زن می باشد.
حدود یک سوم مرگ و میرهای ناشی از سرطان مرتبط با تغذیه، بی تحرکی، عدم مصرف مایعات، اضافه وزن و چاقی است.


روش های مرسوم درمان سرطان عبارتند از : شیمی درمانی، ایمنولوژی، رادیوتراپی و جراحی

 

سرطانتغذیه در اتیولوژی سرطان :

 

اگر چه مکانیسم های دقیق سرطان ناشناخته هستند، تغذیه و مصرف مایعات می تواند فرآیند سرطان زایی را در هر مرحله از جمله متابولیسم کارسینوژن  (عامل فیزیکی، شیمیایی یا ویروسی که باعث سرطان می شود) دفاع سلولی و میزبان تمایز سلولی و رشد تومور تغییر دهد.


شواهد علمی حکایت از آن دارند که یک سوم مرگ و میرهای ناشی از سرطان در ایالات متحده را می توان به تغذیه و مصرف مایعات و سایر عوامل مربوط به شیوه ی زندگی همچون رژیم غذایی غلط، فقدان فعالیت فیزیکی، اضافه وزن و چاقی، مصرف الکل و یک سوم دیگر را مربوط به استعمال دخانیات و سیگار دانست.
هزاران ماده شیمیایی در رژیم غذایی وجود دارد که بعضی از آنها بخوبی شناخته شده است، برخی کمتر شناخته شده و اندازه گیری نشده اند، کارسینوژن های غذائی طبیعی، عبارتند از : حشره کش های تولید شده توسط گیاهان برای محافظت از خود در مقابل قارچ ها، حشرات یا حیوانات موذی، یا مایکوتوکسین ها که متابولیت های ثانویه ی تولید شده نسبت به قارچ ها در مواد غذائی (مثل آفلاتوکسین، فوموزین ها) هستند.
رژیم های غذایی هم حاوی مهار کننده های سرطان و هم افزایش دهنده های کارسینوثرنز می باشند، نمونه های مهار کننده های کارسینوژن غذایی عباتند از : آنتی اکسیدان ها (مثل ویتامین c، ویتامین E، سلینوم و کاروتنوئیدها) و فیتوکمیکال ها (مثل آنتوسیانین ها، لیکوپن ها، ایندول ها، سولفورافان ها) تسریع کننده های غذایی سرطان زایی ممکن است چربی موجود در گوشت های قرمز یا هیدروکربن های پلی سیکلیک آروماتیک که در اثر کباب کردن گوشت در درجه حرارت بالا تولید می شوند، باشد.

blood cancer dep
diabet diges fibro
heart high kidny
kise sa loss migre
ms poki skin
women yobo aler

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به irankangenwater.com می‌باشد.

telegram app icon 2icon email icon clip art at clker com vector qafaq e mail icon trace 0
www.kangenwater.vip

Go to top