امروزه همه از کلسترول بالا به عنو ان نشا نه ای از بیماری های با  لقو ه  ی قلب و مغز ( پیا مد گرفتگی  سرخرگ  ها ) آگاه هستند . افزایش تولید کلسترول یا چربی خون در بد ن، نتیجه ی مستقیم کم آبی مزمن ا ست . در کم آ بی مزمن ، مقا دیر بیشتری از کلسترول در سلول های کبد تولید می شود و برای مصرف مشترک همه ی سلول هایی که نمی توانند برای خودشان تولید کنند ، به جریان خون می  ریزند . برای پیشگیری از رسوب کلسترول بیش از حد به وسیله ی سلول های  سرخرگ ها و کبد باید به طو ر منظم نیم ساعت تا 45 دقیقه پیش از خوردن غذا مقدار زیا دی آب یونیزه قلیایی بنوشید .

 کلسترول نوعی چربی و از مواد مهم غشا به شمار می رود. کلسترول در خون هم وجود دارد. کلسترول خون از دو منبع اصلی تأمین می شود: رژیم غذایی و تولید در کبد.
کلسترول رژیم غذایی به طور عمده از گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و غذاهای لبنی به بدن می رسد. غذاهای گیاهی کلسترول ندارند.
پس از صرف غذا کلسترول از طریق روده جذب و سپس همراه با تری کلیسریدها درون پوششی پروتئینی بسته بندی می شود. این ترکیب چربی- پروتئین شیلومیکرون نام دارد. کبد هم می تواند کلسترول را از خون بردارد و هم آن را تولید و به درون خود بریزد. پس از صرف غذا

images

کبد شیلومیکرون را از خون برداشته و درست زمان میان وعده های غذایی کلسترول را تولید و درون گردش خون می ریزد.

امروزه همه از کلسترول بالا به عنو ان نشا نه ای از بیماری های با  لقو ه  ی قلب و مغز ( پیا مد گرفتگی  سرخرگ  ها ) آ گاه هستند . افزایش تولید کلسترول یا چربی خون در بد ن، نتیجه ی مستقیم کم آبی مزمن ا ست . در کم آ بی مزمن ، مقا دیر بیشتری از کلسترول در سلول های کبد تولید می شود و برای مصرف مشترک همه ی سلول هایی که نمی توانند برای خودشان تولید کنند ، به جریان خون می  ریزند . برای پیشگیری از رسوب کلسترول بیش از حد به وسیله ی سلول های  سرخرگ ها و کبد باید به طو ر منظم نیم ساعت تا 45 دقیقه پیش از خو  ردن غذ  ا مقد ار زیا دی آب یونیزه قلیایی بنوشید .

 

کلسترول را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:


1. کلسترول غذایی: منظور همان کلسترولی است که در غذایی که خورده می شود وجود دارد. این عنصر غذایی بسیار شبیه به چربی، شکر، پروئین، ویتامین ها و املاح معدنی است. این نوع کلسترول تنها در محصولات حیوانی یافت می شود و همان چیزی است که در برچسب های مواد غذایی مشاهده می شود.
2. کلسترول خون: این نوع کلسترول در کبد ساخته می شود و همان چیزی است که پزشک اندازه می گیرد.
کلسترول خون و کلسترول غذایی، با اینکه از نظر شیمیایی یکسان هستند، اما این بیانگر یکسان بودن آنها در هر مورد نیست به همین دلیل است که تأثیر خوردن کلسترول غذایی بر سلامت می تواند تا حد بسیار زیادی متفاوت از پیامدهای داشتن کلسترول خون بالا (آنچه پزشک اندازه می گیرد) باشد.

 

نقش تغذیه بر کلسترول خون:


بیشتر رژیم های غذایی برای کاهش کلسترول خون بر اساس کاهش مصرف چربی اشباع و کلسترول و افزایش مصرف فیبر غذایی و سبزیجات است.

 

عوامل افزایش دهنده کلسترول خون:


کمبود وزن و کاهش وزن موجب افزایش مقدار تری گلیسرید و کلسترول خون می شود.
*  سیگار کشیدن نیز باعث افزایش مقدار کلسترول می شود.
*  کمبود فعالیت بدنی و ورزش نکردن نیز از عوامل افزایش کلسترول است.                                                                  
*  غذاهای خانگی بهتر از غذاهای آماده بیرون هستند، چرا که غذاهای آماده دارای مقدار زیادی انرژی و نمک هستند و موجب افزایش کلسترول می گردند.
*  مغز، دل، جگر، قلوه، زبان، کله پاچه، خامه، پنیرهای پرچرب، بستنی، زرده تخم مرغ، کره، روغن نارگیل، روغن خرما، روغن حیوانی، روغن نباتی جامد، شیرینی های خامه ای همه باعث افزایش کلسترول خون می گردند.

 

 

 

مواد غذایی پایین آورنده  کلسترول خون:


1. جو، لوبیا، نخود، سیب، پرتقال، هویج، لوبیا قرمز و گلابی: محتوی مقدار زیادی فیبر محلول هستند. فیبر محلول،  باعث کاهش LDL (کلسترول بد) و افزایش HDL (کلسترول خوب) می شود. مصرف روزانه 5 تا 10 گرم فیبر محلول موجب پایین آمدن LDL به میزان 5 درصد می شود.

2. ماهی: منبع خوب پروتئین و چربی غیر اشباع امگا 3 است. ماهی باعث کاهش مقدار LDL و افزایش مقدار HDL می گردد. امگا 3 به عنوان پایین آورنده تری گلیسرید نیز معروف است.
انجمن قلب آمریکا توصیه کرده است افراد هفته ای 150 گرم ماهی (دوبار در هفته و هر بار 90 گرم) مصرف کنند که بهتر است جزو گروه ماهی های چرب باشند، مانند: سالمون، قزل آلا و ساردین.

 3. آجیل ها شامل بادام، فندق، بادام زمینی، پسته و گردو: محتوی مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین E و سلنیوم هستند. آجیل همچنین دارای مقدار زیادی چربی غیر اشباع است که باعث پایین آمدن LDL می گردد.

انجمن غذا و دارو پیشنهاد کرده اند که افراد کمتر از 40 گرم آجیل در روز مصرف کنند. همچنین این انجمن گفته است که بهتر است افراد، آجیل را به جای غذاهایی با چربی اشباع (مانند گوشت) مصرف کنند تا موجب حفظ سلامتی قلب خود شوند.

4. سویا: محتوی مقدار زیادی فیبر، چربی غیراشباع، ویتامین و عناصر معدنی است. سویا موجب کاهش کلسترول، TG ، LDL می شود. همچنین با مصرف سویا، سرطان از انسان دور می شود. سویا می تواند کلسترول بد(LDL) را تا میزان 3 درصد پایین آورد.

 5. سیر: سیر باعث کاهش کلسترول، LDL و تری گلیسرید می شود. مصرف سیر از انعقاد خون جلوگیری می کند. عصاره سیر نیز برای پایین آوردن فشار خون بالا کاربرد دارد.
سیر به عنوان آنتی بیوتیک (ضد باکتری) نیز عمل می کند، ضد سرطان نیز است. از آنجایی که سیر موجب نازک شدن رگ ها می گردد، لذا در مصرف آن نباید زیاده روی کرد. مصرف 1 حبه سیر در روز می تواند تمام خواص بالا را به فرد ارزانی دهد.

6. انار: باعث کاهش کلسترول، LDL و فشار خون می گردد. مشاهده شده است افرادی که 50 میلی لیتر آب انار در سه ماه مصرف می کنند، احتمال ابتلا به بیماری قلبی در آنها بسیار کم است.
7. روغن زیتون: افزایش مقدار HDL و کاهش کلسترول را باعث می شود. روغن زیتون خالص و طبیعی بهتر از روغن زیتون فرایند شده است.
8.  کاکائو: باعث افزایش مقدار HDL می گردد. کاکائوی سیاه موجب پایین آوردن فشار خون و کاهش LDL به میزان 10 درصد می شود. ولی از آنجایی که کاکائو محتوی مقدار زیادی چربی، قند و کالری است، لذا برای حفظ سلامت قلب، مصرف آن کم توصیه شده است.

 

«اعتدال در مصرف هر غذایی، شرط سلامتی است.»

 

 9. از نان سبوس دار استفاده کنید.
10.از ماست و شیر کم چرب استفاده کنید.
11.در بین روغن های گیاهی فقط روغن نارگیل و روغن نخل (Palm oil) دارای مقدار زیادی چربی اشباع هستند و جزء چربی های اشباع طبقه بندی می شوند. به همین دلیل افراد دچار کلسترول خون بالا و بیماران قلبی نباید روغن نارگیل و روغن پالم (نخل) را مصرف کنند.

 

 چه تغییرات دیگری باید انجام گیرد؟


علاوه بر اینکه یک رژیم غذایی مناسب می تواند نقش مهمی در کاهش بیماری قلبی داشته باشد، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را رعایت کرد. پس برای اینکه قلبی سالم داشته باشید:
سیگار را ترک کنید.                                                                                                                ترک سیگار در کاهش انسولین
*  وزنتان را در محدوده مطلوب و ایده آل نگه دارید.
*  استرس نداشته باشید.
*  به طور مرتب ورزش کنید.
*  نوشیدن 12-8 لیوان آب یونیزه قلیایی در طول شبانه روز

آب یونیزه قلیایی به دلیل حجم کم و سبک بودن دارای قدرت حلالیت و نفوذ بالا می باشد، این حلالیت و نفوذ بالای آب، خاصیت درمانی به آب می دهد. به گونه ای که آب می تواند به راحتی در بدن نفوذ کرده و چربی های بد از جمله کلسترول تری گلیسرید و LDL رادر خود حل می کند. بیماران زیادی طی دوره درمانی 3 تا 5 ماه پس از مصرف و روزانه حداقل 8 لیوان آب یونیزه قلیایی در طول شبانه روز توانستند نتایج آزمایش پروفایل لیپیدی خود را تغییر داده و وضعیت فشار خون ، قند خون و چربی خون را به راحتی کنترل کنند. بنابراین از بروز بیماری های قلبی – عروقی و سکته های مغزی- قلبی می توانید جلوگیری کنید. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آب می تواند از اکسید شدن چربی های بد در بدن جلوگیری کرده و باعث سلامت بیشتر بدن می شود.

 

 

blood cancer dep
diabet diges fibro
heart high kidny
kise sa loss migre
ms poki skin
women yobo aler

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به irankangenwater.com می‌باشد.

telegram app icon 2icon email icon clip art at clker com vector qafaq e mail icon trace 0
www.kangenwater.vip

Go to top