عارضه‌ای است که در آن حملات درد ، نقاط خاصی از عضلات و تاندون‌ها را به طور مزمن مورد هدف قرار می‌دهد . از علائم مرتبط با این بیماری می‌توان به درد ، خستگی ، اخلال در خواب ، میگرن و کوفتگی اشاره نمود . تمامی بخش‌های یک زندگی ناسالم ، نوشید ن آب مرده، خوردن غذاهای اسیدی ، چاقی و نداشتن تحرک که موجب ایجاد پسما ند‌ه های اسیدی در بد ن می‌شود . با نوشیدن آب یونیزه قلیایی محیط اسیدی بدن از بین رفته  که منجر به داشتن بافت ها و سلول هایی سالم می‌شود که نهایتاً می‌تواند موجب تسکین علائم ناخوشایند این عارضه شود.

 

آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده در نقاطی از بدن درد شدیدی داشته باشید، بدون این که علت خاصی داشته باشد؟!

 

گاهی اوقات از خستگی شدید و بدون دلیل، بی خوابی، خشکی و سفتی عضلات رنج می برید اما هرچه فکر می کنید، دلیل خاصی برای آن پیدا نمی کنید. این علائم می توانند مربوط به بیماری به نام فیبرومیالژیا باشد. شاید نام این بیماری را تا کنون نشنیده باشید، زیرا بسیاری از افراد از وجود آن بی اطلاع هستند.


در واقع فیبرومیالژیا

 

وضعیتی است که در آن درد مزمن و تندرنس عضلانی(یعنی با دست زدن به عضو احساس درد می کنید) مشخصه آن است. این بیماری نوعی روماتیسم بافت همبند است. وجود مجموعه علایمی غیر از درد باعث شده که اصطلاح نشانگان فیبرومیالژیا نیز در مورد این بیماری به کار رود. عارضه‌ای است که در آن حملات درد ، نقاط خاصی از عضلات و تاندون‌ها را به طور مزمن مورد هدف قرار می‌دهد . از علائم مرتبط با این بیماری می‌توان به درد ، خستگی ، اخلال در خواب ، میگرن و کو فتگی اشاره نمود . تمامی بخش‌های یک زندگی ناسالم ، نوشید ن آب مرده، خوردن غذاهای اسیدی ، چاقی و ند ا شتن تحرک که موجب ایجاد پسما ند‌ه های اسیدی در بد ن می‌شود . با نوشیدن آب یونیزه قلیایی محیط اسیدی بدن از بین رفته  که منجر به داشتن بافت ها و سلول هایی سالم می‌شود که نهایتاً می‌تواند موجب تسکین علائم ناخوشایند این عارضه شود.
این بیماری در زنان بین 25 تا 60 سال بیش از بقیه افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. احتمال ابتلا به این بیماری در زنان 10 برابر مردان است. در یک سوم موارد، سابقه آسیب قبلی دارند. یک سوم سابقه عفونت ویروسی و یک سوم هیچ سابقه قبلی ندارند.


علائم بالینی بیماری:


 فیبرومیالژیا معمولاً به صورت بروز ناگهانی دردی منتشر و مزمن، به ندرت با محل مشخص عضلانی دیده می شود. این درد معمولاً در پی خستگی و اختلالات خواب مشاهده می شود.  در معاینه بالینی عضلات طبیعی هستند، تندرنس بخصوص در محل ورود تاندونها کشیده می شود، کاهش عمومی آستانه درد نیز وجود دارد.


 عوامل تشدید کننده:


آب و هوای شرجی، فعالیت فیزیکی بیش ازحد یا خیلی کم، استرس و کم خوابی.

 

آیا افسردگی با فیبرومیالژیا مرتبط است؟


بعضی دانشمندان معتقدند که این دو بیماری با هم مرتبط هستند. اگرچه امروزه این اعتقاد شکل گرفته است که مسائل مربوط به سلامت روح دلیل بروز فیبرومیالژیا نیست. اما به هر حال دردهای مزمن ایجاد اضطراب و افسردگی می کند که مسلماً علائم فیبرومیالژیا را تشدید می کند.


آیا فیبرومیالژیا ارثی است؟


مشابه سایر بیماری های روماتیسمی، این بیماری نیز می تواند نتیجه گرایش ژنتیکی باشد که از مادر به دختر منتقل می شود. یعنی محققان معتقدند که ژن افراد می تواند به روند تحریک درد در بدن نظم دهد. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا حامل ژن خاصی هستند که باعث می شود سریع به محرکات پاسخ دهند. البته باید گفت که تاکنون این ژن ها شناسایی نشده اند، افراد دارای چنین گرایش ژنتیکی اگر دچار شوک عاطفی یا فیزیکی شوند، نحوه پاسخ بدنشان به استرس تغییر می کند و این تغییر باعث درد بدن می شود.


فاکتورهای خطر برای فیبرومیالژیا چیست؟


فاکتورهای خطری وجود دارد که شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. از طرفی بعضی افراد مبتلا به خود ایمنی هستند اما بعضی افراد نیز تنها مبتلا به فیبرومیالژیا هستند و بیماری دیگری ندارند.
فاکتورهای خطر ممکن برای ابتلا به فیبرومیالژیا عبارتند از:
1) جنس، که معمولاً زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
2) ژنتیک
3) یائسگی که باعث کاهش استروژن خون می شود.
4) شرایط فیزیکی ضعیف
5) جراحی
6) شوک سیستم عصبی مرکزی بعد از آسیب، تصادف، بیماری و یا استرس عاطفی.


راه حل های کاهش درد یا بهبود فیبرومیالژیا:


1) کاهش استرس: استرس یکی از عوامل تشدید کننده بیماری است. کاهش استرس باعث بهبود کیفیت زندگی می شود. یوگا، ورزش، خواب، تنفس عمیق، فعال نگه داشتن مغز است.
2) ورزش منظم: ورزش هایی مثل پیاده روی و انجام حرکات در حمام آب گرم، آن هم به طور منظم یکی از بهترین روش ها برای درمان فیبرومیالژیاست، به کاهش درد و خستگی کمک می کند و باعث بهبود خواب می شود.
3) حمام آب گرم: حمام آب گرم باعث استراحت عضلات، کاهش درد و تحرک بهتر و آسانتر می شود. اگر در خانه وان ندارید، به مراکز عمومی مراجعه کنید و حتماً از سونا یا جکوزی آب گرم استفاده کنید.
4) پرهیز از کافئین: کافئین استرس فیزیکی و روانی را افزایش می دهد و سلول های اعصاب مرکز و قلب را تحریک می کند و می تواند باعث بروز خشم و عصبانیت و بی خوابی شود. بنابراین سعی کنید از عصر به بعد از نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار اجتناب کنید. کافئین در شکلات، قهوه، چای و برخی نوشیدنی های دیگر وجود دارد.
5) اختصاص دادن زمان: این بیماری می تواند در سلامت بدن چالش هایی ایجاد کند و باعث اختلال در زندگی شود، به همین دلیل برای درمان هر روز زمانی را برای صرف کارهایی مثل گوش دادن به موسیقی، استراحت، انجام کارهای مورد علاقه و هرچیزی که خوشحالتان می کند، اختصاص دهید.
6) آب یونیزه قلیایی: آب یونیزه قلیایی دارای pH  قلیایی می باشد که این  pHقلیایی می تواند  اسید لاکتیک تولید شده در عضلات را خنثی کند. این اسید لاکتیک باعث ایجاد درد و اسپاسم عضلانی می شود.
یک لیوان آب یونیزه قلیایی 4 برابر یک ماهی قزل آلا، آنتی اکسیدان دارد که این خاصیت آنتی اکسیدانی باعث نشاط و شادابی بیشتر می شود و سیستم ایمنی را تقویت می کند و بدن را در مقابل درد مقاوم تر می کند. همچنین اکسیژن افزایش یافته این آب نسبت به آب معمولی باعث می شود حالت خستگی مفرط را از بدن دور کند و از بروز افسردگی از عارضه های این بمیاری جلوگیری کند.

blood cancer dep
diabet diges fibro
heart high kidny
kise sa loss migre
ms poki skin
women yobo aler

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به irankangenwater.com می‌باشد.

telegram app icon 2icon email icon clip art at clker com vector qafaq e mail icon trace 0
www.kangenwater.vip

Go to top